We geven om uw privacy

Versie: 1.1
Aangepast op: May 11 2018

Uw privacy is belangrijk voor ons en transparantie is een van onze kernwaarden. Wij besteden veel zorg aan het veilig houden van uw gegevens en nooit meer gegevens van u te verzamelen dan echt nodig zijn voor onze diensten. Dit Privacy beleid is bedoeld om u een duidelijk beeld te geven van de gegevens die wij van u verzamelen en om beter te begrijpen waarom en hoe wij deze gebruiken. Mocht u na het lezen van deze pagina nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

  • De gegevens die wij van u verzamelen
  • Hoe wij uw gegevens gebruiken
  • Hoe wij uw gegevens opslaan en veilig houden
  • Hoe u toegang kunt krijgen tot uw gegevens
  • Hoe wij verzamelde gegevens delen
  • Overige belangrijke privacy informatie
  • Contact opnemen voor overige vragen

De gegevens die wij van u verzamelen

Wij verzamelen alleen gegevens van u die noodzakelijk zijn om onze diensten op een zo goed mogelijke manier aan u te kunnen aanbieden en om deze te blijven verbeteren.

Gegevens die u ons vertrekt: wanneer u diensten van Sensorfact afneemt vragen wij u bedrijfsgegevens aan te leveren en persoonlijke gegevens aan te leveren om een gebruikersaccount voor u aan te maken in onze webapplicatie. Het gaat hier over een emailadres, naam en optioneel uw telefoonnummer. De eerste twee gebruiken wij voor uw account en om te kunnen inloggen in onze applicatie, uw telefoonnummer en email gebruiken wij voor contactdoeleinde zoals (wekelijkste) rapportages en notificaties.

Gegevens die wij verzamelen om onze diensten en gebruikservaring te verbeteren: wij verzamelen extra gegevens wanneer u gebruikt maakt van onze webapplicatie en website om bij te houden: welke errors/fouten u tegenkomt, welke pagina’s van onze software aantrekkelijk zijn en welke wat meer aandacht nodig hebben. Om dit te kunnen doen verzamelen wij de volgende gegevens van u:

  • Uw IP (Internet Protocol) adres, door Google Analytics verzameld en geanonimiseerd verwerkt
  • Uw standaard browser taal, om u o.a. direct onze diensten in de juiste taal aan te kunnen bieden, de juiste valuta en meeteenheden te tonen
  • De pagina’s die u bekijkt in onze applicatie en hoe lang u deze bekijkt
  • Erros/fouten die u tegenkomt tijdens het gebruiken van onze applicatie zodat we deze kunnen oplossen
  • Het pad dat u neemt door onze applicatie om beter te begrijpen hoe wij onze software kunnen verbeteren

Wanneer u voor het eerst inlogt in onze webapplicatie vragen wij uw toestemming om de genoemde gegevens van u te verzamelen. Uw keuze om dit in- of uit te schakelen kan ten allen tijden weer worden gewijzigd in ons settings menu.

Hoe wij uw gegevens gebruiken

Om onze diensten te leveren: wij gebruiken de gegevens die wij verzamelen zoals uw emailadres en opgegeven wachtwoord om u te authentiseren (te controleren of u een gebruiker bent van ons systeem).

Om onze diensten te onderhouden en te verbeteren: wij houden bij welke errors/fouten zich voordoen tijdens het gebruik van onze webapplicatie zodat wij deze kunnen onderzoeken en voor u kunnen oplossen. Ook houden wij bij hoe u onze applicatie gebruikt door paginaweergaves, doorgebrachte tijd op pagina’s en uw pad door de applicatie bij te houden. Door dit bij te houden kunnen wij met minimale moeite van onze gebruikers beter leren begrijpen we

Om u te informeren/notificeren: mocht u ervoor gekozen hebben, dan kunnen wij u update rapportages opsturen via email en u notificeren via email of SMS. Voor deze diensten gebruiken wij uw emailadres en optioneel uw telefoonnummer. U kunt ten allen tijden deze diensten weer opzeggen door uw voorkeur te wijzigen in ons settings menu.

Om u te informeren over onze diensten: wij maken gebruik van de door u verstrekte contactgegevens zoals uw emailaders en eventueel uw telefoonnummer om u te informeren over updates, nieuwe versies van onze software en nieuws over Sensorfact. U kunt u uitschrijven voor deze nieuwsberichten door op de “uitschrijven” of “unsubscribe” knop te klikken onderin de ontvangen.

Voor klantondersteuning: wanneer u een probleem ondervindt bij het gebruiken van onze applicatie of alleen wat hulp nodig heeft bij het gebruiken ervan kunnen wij gegevens die wij van u hebben verzameld gebruiken om u beter te kunnen helpen. Zo kunnen we bijvoorbeeld makkelijk onderzoeken waarom een bepaald probleem zich voordoet.

Hoe wij uw gegevens opslaan en veilig houden

Gegevensopslag en veiligheid

Sensor communicatie: onze sensoren communiceren middels het EnOcean protocol om meetgegevens te verzenden in ruwe vorm naar onze bridge(s). De sensor meetgegevens kunnen alleen uitgelezen worden door een apparaat dat gebruikt maakt van hetzelfde EnOcean protocol. Deze meetgegevens bevatten geen privacy gevoelige informatie en worden enkel in ruwe vorm verstuurd (ruw EnOcean Telegram).

Bridge communicatie: zodra onze bridge meetgegevens heeft ontvangen van een sensor stuurt deze de gegevens door middels 4G/WiFi/Ethernet (afhankelijk van de gekozen optie) naar ons platform. Ook op onze bridge maken wij geen gebruik van privacy gevoelige informatie. Hier worden enkel meetgegevens op een veilige manier doorgestuurd (middels SSH over een VPN verbinding).

Wij maken gebruik van “data hosting” diensten van Amazon (AWS) in de regio Ierland om alle gegevens op te slaan. De meeste van onze diensten worden beveiligd middels SSL. Mocht u geïnteresseerd zijn in aanvullende technische- of veiligheidsspecificaties met betrekking tot onze infrastructuur, neem dan contact met ons op.

Alhoewel wij er alles aan doen om een hoog niveau van dataveiligheid te waarborgen kunnen wij nooit een ondoordringbaar systeem garanderen.

Bewaringstermijn van uw gegevens

  • Account informatie:alle gegevens omtrent uw account worden bewaard voor zolang uw account actief is om onze diensten aan te kunnen blijven bieden.
  • Overige informatie:alle overige informatie die wij over u verzamelen omtrent het gebruik van onze webapplicatie word maximaal 26 maanden bewaard.

Hoe u toegang kunt krijgen tot uw gegevens

Als het om uw informatie gaat, hebt u bepaalde keuzes om deze te raadplegen en te controleren.

Recht om toegang te krijgen tot en updaten van uw gegevens

U heeft het recht om een kopie van op te vragen van de gegevens die wij over u verzamelen. Er zijn echter wat beperkingen tot de informatie die wij u kunnen verstrekken. Wij mogen u geen gegevens verstrekken wanneer uw aanvraag persoonlijke gegevens blootstelt van een ander persoon, Voor alle overige aanvragen kunt u contact met ons opnemen via de contactgegevens onderaan deze pagina. Wilt u uw gegevens updaten dan kunt u contact opnemen via dezelfde contactgegevens.

Verwijderen van uw gegevens

Wanneer u hierom vraagt kunnen wij alle gegevens die wij over u hebben verzameld verwijderen. Houd er rekening mee dat sommige informatie, zoals uw e-mailadres, nodig is om onze diensten aan u te leveren.

Verzoek om te stoppen met mijn gegevens te verzamelen

Door naar het settings menu in onze applicatie te gaan kunt u uw voorkeur omtrent tracking/ verzamelen van uw gegevens wijzigen zoals hierboven genoemd. Door uw voorkeur te wijzigen naar “uitgeschakeld” stoppen wij met het verzamelen van de genoemde gegevens in hoofdstuk “Gegevens die wij verzamelen om onze diensten en gebruikservaring te verbeteren”.

Verzoek om geen communicatie meer te ontvangen

U kunt er altijd voor kiezen om update-, nieuws- en marketingberichten niet meer van ons te ontvangen. U kunt dit doen door onder aan een bericht op de “uitschrijven” knop te klikken.

Dataportabiliteit

Dataportabiliteit gaat over uw recht om uw gegevens op te vragen wanneer u bijvoorbeeld overstapt naar een andere dienstverlening. Wanneer u een dergelijk verzoek indient zullen wij u uw acountgegevens naar uw toesturen in een elektronisch bestand.

Hoe wij verzamelde gegevens delen

Wij delen uw gegevens nooit met andere bedrijven, organisaties of individuen tenzij u ons hier toestemming voor heeft gegeven. Wij delen gegevens enkel met partijen die ons essentiële diensten leveren voor het functioneren van onze webapplicatie, zoals: hosting providers, databases en Google Analytics. Op verzoek kunnen wij u een gedetailleerd overzicht van onze infrastructuur toesturen. Al onze partners moeten ook voldoen aan Europese regelgeving.

Overige belangrijke privacy informatie

Informatie voor eindgebruikers: onze diensten zijn bedoeld voor organisaties. Alle met ons getekende overeenkomsten zijn tussen Sensorfact en het desbetreffende bedrijf/ organisatie. Om deze reden is uw organisatie in de meeste gevallen de beheerder en verantwoordelijke van uw gebruikersaccount. In deze gevallen hebben wij mogelijk geen invloed op alle informatie die over u wordt bewaard met betrekking tot onze diensten. Uw beheerder tot uw gegevens, uw account, uw account bijwerken en uw account beëindigen. Neem contact op met uw organisatie of met uw systeembeheerder voor meer informatie over het beleid van uw bedrijf.

Bijwerken van ons privacy beleid: ons privacy beleid kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt om meer informatie toe te voegen, het beleid uit te breiden of stukken te verduidelijken. Alle bijwerkingen worden op deze pagina toegevoegd en zullen ten alle tijden gemaakt worden om de transparantie naar onze gebruikers te verbeteren.

Contact opnemen

Als u vragen heeft met betrekking tot ons privacy beleid, als er zaken onduidelijk zijn of als u informatie mist, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen middels onderstaande contactgegevens.

Bijwerken van ons privacy beleid:
ons privacy beleid kan van tijd tot tijd worden bijgewerkt om meer informatie toe te voegen, het beleid uit te breiden of stukken te verduidelijken. Alle bijwerkingen worden op deze pagina toegevoegd en zullen ten alle tijden gemaakt worden om de transparantie naar onze gebruikers te verbeteren.

Ook alle aanvragen en verzoeken met betrekking tot uw gegevens kunnen middels onderstaande contactgegevens worden gedaan.

Sensorfact B.V.
Nicolaas Beetsstraat 216-222
3511 HG, Utrecht
The Netherlands
E-mail: privacy@sensorfact.nl
BTW-nummer: NL859059339B01
KVK-nummer: 72284404