Contact & Support

Ons helpcentrum is beschikbaar om uw vragen te beantwoorden. Als u het antwoord dat u zoekt niet kunt vinden dan helpen wij u graag verder. Bekijk eerst ons helpcentrum.

Ga naar ons helpcentrum

Een selectie van de veelgestelde vragen

Vind hier de antwoorden op de veelgestelde vragen. Meer hulp nodig? Neem gerust contact met ons op.

  • Ik heb mijn sensoren geïnstalleerd, maar ik zie geen gegevens in het dashboard?

    Als alle sensoren geïnstalleerd zijn, maar je ziet geen data in het dashboard, dan is de meest waarschijnlijke oorzaak dat de bridges nog niet online zijn. U kunt de status controleren op het installatie tabblad van het Sensorfact dashboard. Houd rekening met het volgende om ervoor te zorgen dat de bruggen online komen:

    • Als een bridge verbinding moet maken via een mobiel netwerk, zorg er dan voor dat de bridge is aangesloten en dat alle antennes zijn aangesloten. Als de bridge na 20 minuten niet online komt, neem dan contact op met support@sensorfact.nl.
    • Als een bridge verbinding moet maken via WiFi, zorg er dan voor dat alle firewall rechten zijn ingesteld volgens deze video. Als je Sensorfact het netwerk SSID en wachtwoord hebt gegeven, zal de bridge met deze gegevens worden geprogrammeerd. Als je Sensorfact niet hebt voorzien van de WiFi gegevens, zal de bridge nog geconfigureerd moeten worden voor een WiFi verbinding. De betreffende instructies vindt u in deze video.
    • Als een bridge via ethernet verbinding moet maken, zorg er dan voor dat alle firewall rechten zijn ingesteld volgens deze video.

    Voor vragen over deze instructies kunt u contact opnemen met support@sensorfact.nl.

  • Hoe kan ik de kwaliteit van mijn installatie monitoren?

    Het Sensorfact Dashboard bevat de functie ‘Installatie overzicht’. Dit overzicht geeft u relevante feedback tijdens het installatieproces (bijv. ontvangst van meetgegevens van sensoren, kwaliteit van de netwerkverbinding, etc.), en biedt tools om de installatie te optimaliseren.

    U kunt hier ook zien welke sensoren aan de machines zijn gekoppeld.

  • Een sensor of bridge werkt niet meer, wat moet ik doen?

    De status van een bridge kan gecontroleerd worden op het installatie tabblad van het Sensorfact dashboard. Als de status van een bridge veranderd is in ‘onbereikbaar’, koppel hem dan 10 seconden los van de stroombron en sluit hem weer aan. In de meeste gevallen zal de bridge weer online komen. Als de bridge niet terug online komt, overweeg dan het volgende:

    1. Als uw bridge normaal gesproken is verbonden via 4G, neem dan contact op met uw customer success representative.
    2. Als uw bridge normaal gesproken is verbonden via WiFi, controleer dan bij uw IT-afdeling of de WiFi-naam / het wachtwoord of de firewall-instellingen zijn gewijzigd. Als er wijzigingen zijn aangebracht en u niet zeker weet hoe u uw bridge opnieuw moet configureren, neem dan contact op met uw customer success representative.
    3. Als uw bridge normaal gesproken via ethernet is verbonden, controleer dan bij uw IT-afdeling of de firewall-instellingen zijn gewijzigd. Als er wijzigingen zijn aangebracht, heeft de bridge mogelijk nieuwe machtigingen nodig om de gegevens via het netwerk te verzenden. Neem bij problemen contact op met uw customer success representative.

    Als een sensor geen gegevens meer toont in het dashboard, overweeg dan het volgende:

    1. Heeft de sensor nog een actieve verbinding met de bridge? U kunt dit controleren op het installatietabblad van het Sensorfact Dashboard. Als de sensor geen verbinding heeft met een bridge. Controleer dan of de bridge nog online is.
    2. Is de machine waarop de sensor is aangesloten online? Als de machine niet online is zal de sensor meestal een 0 waarde doorgeven.

    Neem voor verdere vragen contact op met uw customer success representative via support@sensorfact.nl.

  • Kan ik de naam van een sensor in het dashboard wijzigen?

    Ja. U kunt de naam van de sensor wijzigen door te navigeren naar de installatietab van het Sensorfact dashboard. Hier kunt u alle sensoren bekijken en de naam wijzigen door op het potloodpictogram te klikken. Indien u de namen van de groepen wenst te wijzigen, of sensoren naar een andere groep wenst te verplaatsen, neem dan contact op met support@sensorfact.nl.

  • Kan ik mijn energiegegevens exporteren?

    Sensorfact Connect biedt een terugkerende data-export. Hiermee kunt u binnenkomende gegevens integreren in uw eigen systemen en processen. Het levert stroom (A), vermogen (W) of energie (kWh) gegevens per sensor voor tijdsintervallen naar keuze.

    Deze bestanden kunnen i) elk uur, ii) dagelijks, iii) wekelijks of iv) maandelijks worden geëxporteerd. De ondersteunde exportbestemmingen zijn FTP/SFTP-servers, AWS S3-emmers en Azure Blob Storage. Stuur voor meer informatie een e-mail naar support@sensorfact.nl.

    Sensorfact Connect is een aanvullende dienst en is beschikbaar voor €50,- per maand. Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Hoe kunnen wij u helpen?

Je vindt ons hier

Wij hebben kantoren in Nederland, Duitsland en Spanje.

Amsterdam, Nederland

Spaklerweg 52
1114 AE, Amsterdam
Plan route

Utrecht, Nederland

Nicolaas Beetsstraat 216-222
3511 HG, Utrecht
Plan route

Berlijn, Duitsland

Mehringdamm 32
10961, Berlijn
Plan route

Barcelona, Spanje

Calle de Sancho de Ávila, 65
8018, Barcelona
Plan route